Материал | : | Kitap |
IЫхьэ | : | Tarih, |
Тхыгъэм и ЦIэр | : | Anadolu Anahtarcısı Kibele Batı Uygarlığına Yön Veren Etkileri |
ТхакIуэ | : | Mehmet Yaşar Ünal, |
Щытырадзар | : | Ankara |
ТедзапIэ | : | |
Щытырадза Зэман | : | 2003 |
Волумэ Номыр | : | |
НапэкIуэцI бжыгъэ | : | 160 |
ISBN Номыр | : | 975-288-296-X |
Бзэ | : | Türkçe |
ТелъхьэпIэ Номыр | : | TR.KT.01739 |
Зытеухуар | : | |
Даущ | : | İlkçağ insanları, kadının doğum yapabilme özelliğini kutsal saydılar. Ana Tanrıça inancı gelişti. 25.000 yıl etkinliğini sürdürdü. Son 6.000 yılda erkek tanrılarında ortaya çıkmasına karşın, Ana Tanrıça Kibele kültürü Anadolu'da M. S. 5. yüzyıla kadar devam etti. Son kibele sayılan Efes Artemis'i Meryem Ana ile özleştirildi. Böylelikle Ana tanrıça ARİNNA'nın omuzları gerisindeki güneş simgesi ile Artemis'in dolunay simgesi Hristiyanlığa azizlerin başı çevresindeki, kutsal hale olarak geçti. Ana Tanrıça'nın Anadolu'daki Luvi dilinden aldığı adlar, tüm Akdeniz havzasına kent, ırmak, dağ ve bayan adları olarak Anadolu'dan yayıldı. Anadolu'da Hititlerin Telepinu yasaları ile kadınların elde ettiği haklara Avrupalı kadınlar ancak 19. yüzyılda ulaşabildiler |
Псалъэ Нэхъыщхьэхэр | : | Kibele, Anatanrıça, |
Материал | : | Kitap |
IЫхьэ | : | Tarih, |
Тхыгъэм и ЦIэр | : | Anadolu Anahtarcısı Kibele Batı Uygarlığına Yön Veren Etkileri |
ТхакIуэ | : | Mehmet Yaşar Ünal, |
Щытырадзар | : | Ankara |
ТедзапIэ | : | |
Щытырадза Зэман | : | 2003 |
Волумэ Номыр | : | |
НапэкIуэцI бжыгъэ | : | 160 |
ISBN Номыр | : | 975-288-296-X |
Бзэ | : | Türkçe |
ТелъхьэпIэ Номыр | : | TR.KT.01739 |
Зытеухуар | : | |
Даущ | : | İlkçağ insanları, kadının doğum yapabilme özelliğini kutsal saydılar. Ana Tanrıça inancı gelişti. 25.000 yıl etkinliğini sürdürdü. Son 6.000 yılda erkek tanrılarında ortaya çıkmasına karşın, Ana Tanrıça Kibele kültürü Anadolu'da M. S. 5. yüzyıla kadar devam etti. Son kibele sayılan Efes Artemis'i Meryem Ana ile özleştirildi. Böylelikle Ana tanrıça ARİNNA'nın omuzları gerisindeki güneş simgesi ile Artemis'in dolunay simgesi Hristiyanlığa azizlerin başı çevresindeki, kutsal hale olarak geçti. Ana Tanrıça'nın Anadolu'daki Luvi dilinden aldığı adlar, tüm Akdeniz havzasına kent, ırmak, dağ ve bayan adları olarak Anadolu'dan yayıldı. Anadolu'da Hititlerin Telepinu yasaları ile kadınların elde ettiği haklara Avrupalı kadınlar ancak 19. yüzyılda ulaşabildiler |
Псалъэ Нэхъыщхьэхэр | : | Kibele, Anatanrıça, |