æрмæг | : | Kitap |
фæлтæр | : | Biyografi, |
Сфæлдыстады ном | : | İbni Haldun Hayatı Ve Eserleri Üzerine Düşünceler |
Фыссæг | : | Fuat Andıç, Süphan Andıç, Mustafa Koçak, |
Рауагъды бынат | : | Ankara |
Рауадзæг | : | Alternatif Politikalar Merkezi |
Рауагъды датæ | : | 2009 |
Том № | : | |
Фарсыты нымæц | : | 152 |
Номыр ISBN | : | |
Æвзаг | : | Türkçe |
Уæлвæйнæджы полкæ | : | TR.KT.01724 |
Темæ | : | İbn-i Haldun Hayatı Ve Eserleri Üzerine Düşünceler |
Аннотаци | : | İbni Haldun Hayatı ve Eserleri Üzerine Düşünceler hakkında : “(…)Toplumsal yaşam insanın bireysel kararına bırakılmış bir “tercih” sorunu değil, ortada başka bir seçeneğin bulunmadığı bir “zorunluluk”tur…” “(…) İçtimaî hayat teşekkül ederek dünya mamur olduktan sonra birbirlerinin saldırganlığından kendilerini korumak için insanlar yasakçıya (hükûmet ve hâkime) muhtaçtır(…)” “(…) Devlet insan varlığının ve insan tabiatının yarattığı bir müessesedir. Bu müessese çeşitli fonksiyonlar ifa eder. Toplumu düşmanlarına karşı korur; halk arasında meydana gelebilecek husumetlere mâni olacak kanunları yapar ve tatbik eder; mülkiyete taarruzları önler; halkın yaşayış tarzı ile ilgili meseleleri, gıda maddelerini, vezin ve terazileri kontrol eder; kalpazanlığa mâni olur; ve bütün bunlara ilâveten siyasî lider olarak halkın kanunlara itaatini sağlar.(…)” “(…) Devlet iki ana hizmet sağlar; kılıç ve kalem. Kılıç askerî hareketler, hudutların muhafazası ve cürümlerin cezalandırılması ile vazifelendirilir. Kalem ise vatand |
Сгæрст ныхас | : | İbni Haldun, , |
æрмæг | : | Kitap |
фæлтæр | : | Biyografi, |
Сфæлдыстады ном | : | İbni Haldun Hayatı Ve Eserleri Üzerine Düşünceler |
Фыссæг | : | Fuat Andıç, Süphan Andıç, Mustafa Koçak, |
Рауагъды бынат | : | Ankara |
Рауадзæг | : | Alternatif Politikalar Merkezi |
Рауагъды датæ | : | 2009 |
Том № | : | |
Фарсыты нымæц | : | 152 |
Номыр ISBN | : | |
Æвзаг | : | Türkçe |
Уæлвæйнæджы полкæ | : | TR.KT.01724 |
Темæ | : | İbn-i Haldun Hayatı Ve Eserleri Üzerine Düşünceler |
Аннотаци | : | İbni Haldun Hayatı ve Eserleri Üzerine Düşünceler hakkında : “(…)Toplumsal yaşam insanın bireysel kararına bırakılmış bir “tercih” sorunu değil, ortada başka bir seçeneğin bulunmadığı bir “zorunluluk”tur…” “(…) İçtimaî hayat teşekkül ederek dünya mamur olduktan sonra birbirlerinin saldırganlığından kendilerini korumak için insanlar yasakçıya (hükûmet ve hâkime) muhtaçtır(…)” “(…) Devlet insan varlığının ve insan tabiatının yarattığı bir müessesedir. Bu müessese çeşitli fonksiyonlar ifa eder. Toplumu düşmanlarına karşı korur; halk arasında meydana gelebilecek husumetlere mâni olacak kanunları yapar ve tatbik eder; mülkiyete taarruzları önler; halkın yaşayış tarzı ile ilgili meseleleri, gıda maddelerini, vezin ve terazileri kontrol eder; kalpazanlığa mâni olur; ve bütün bunlara ilâveten siyasî lider olarak halkın kanunlara itaatini sağlar.(…)” “(…) Devlet iki ana hizmet sağlar; kılıç ve kalem. Kılıç askerî hareketler, hudutların muhafazası ve cürümlerin cezalandırılması ile vazifelendirilir. Kalem ise vatand |
Сгæрст ныхас | : | İbni Haldun, , |