Материал | : | Kitap |
IЫхьэ | : | Etnoloji, |
Тхыгъэм и ЦIэр | : | Adıge Xabze |
ТхакIуэ | : | Rahmi Tuna, |
Щытырадзар | : | İstanbul |
ТедзапIэ | : | As Yayın |
Щытырадза Зэман | : | 2009 |
Волумэ Номыр | : | |
НапэкIуэцI бжыгъэ | : | 304 |
ISBN Номыр | : | 978-975-01725-5-7 |
Бзэ | : | Türkçe |
ТелъхьэпIэ Номыр | : | TR.KT.01509 |
Зытеухуар | : | Çerkes Kültürü Üzerine |
Даущ | : | “Xabze adıyla anılabilen normlar sistemi aslında bir toplumun tarihsel süreç içerisinde kendi kendini yönetmek için ürettiği, uyguladığı ve kuşaktan kuşağa yaşattığı kurallar toplamıydı. Bu kurallar da bu toplumun her türlü ihtiyacını karşılayacak biçimde bir genişlik ve içeriğe sahipti. Ne var ki toplumumuz bu geniş içerikli sistemi, dar bir alanda anlamak ve uygulamak gibi bir durumla karşı karşıya kaldı. Bunun sonucu olarak da Xabze sistemi ciddi anlamda içerikten uzaklaştı.” “Çalışmanın kapsamında hangi kuralların uygulanacağına ilişkin ayrıntılı düzenlemeleri yapmadım. Esasen yapmaya da yetkim yoktu. Bu iş bölgeler düzeyinde, halklar düzeyinde, hatta tüm Türkiye düzeyinde gerçekleştirilecek Xabze normlarını yorumlayıcı, yenileştirici, Xaselerin kurulmasıyla mümkün olacaktır. Bu Xaseler ihtiyaca göre daha iyi bir toplumsal yaşamın sürebilmesi için gerekli olan klasik Xabze kurallarını saptayıp belirleyecek, eklenmesi gereken yeni ilkeleri yerine koyacaktır.” |
Псалъэ Нэхъыщхьэхэр | : | Kafkasya, Rahmi Tuna, Adıge Xabze, Habze, As Yayın, |
Материал | : | Kitap |
IЫхьэ | : | Etnoloji, |
Тхыгъэм и ЦIэр | : | Adıge Xabze |
ТхакIуэ | : | Rahmi Tuna, |
Щытырадзар | : | İstanbul |
ТедзапIэ | : | As Yayın |
Щытырадза Зэман | : | 2009 |
Волумэ Номыр | : | |
НапэкIуэцI бжыгъэ | : | 304 |
ISBN Номыр | : | 978-975-01725-5-7 |
Бзэ | : | Türkçe |
ТелъхьэпIэ Номыр | : | TR.KT.01509 |
Зытеухуар | : | Çerkes Kültürü Üzerine |
Даущ | : | “Xabze adıyla anılabilen normlar sistemi aslında bir toplumun tarihsel süreç içerisinde kendi kendini yönetmek için ürettiği, uyguladığı ve kuşaktan kuşağa yaşattığı kurallar toplamıydı. Bu kurallar da bu toplumun her türlü ihtiyacını karşılayacak biçimde bir genişlik ve içeriğe sahipti. Ne var ki toplumumuz bu geniş içerikli sistemi, dar bir alanda anlamak ve uygulamak gibi bir durumla karşı karşıya kaldı. Bunun sonucu olarak da Xabze sistemi ciddi anlamda içerikten uzaklaştı.” “Çalışmanın kapsamında hangi kuralların uygulanacağına ilişkin ayrıntılı düzenlemeleri yapmadım. Esasen yapmaya da yetkim yoktu. Bu iş bölgeler düzeyinde, halklar düzeyinde, hatta tüm Türkiye düzeyinde gerçekleştirilecek Xabze normlarını yorumlayıcı, yenileştirici, Xaselerin kurulmasıyla mümkün olacaktır. Bu Xaseler ihtiyaca göre daha iyi bir toplumsal yaşamın sürebilmesi için gerekli olan klasik Xabze kurallarını saptayıp belirleyecek, eklenmesi gereken yeni ilkeleri yerine koyacaktır.” |
Псалъэ Нэхъыщхьэхэр | : | Kafkasya, Rahmi Tuna, Adıge Xabze, Habze, As Yayın, |