æрмæг | : | Tez |
фæлтæр | : | Tez/Doktora, |
Сфæлдыстады ном | : | SSCB Sonrası Dönemde Batı Kafkasya'da Sosyal Yapı ve Değişme - Adıge Toplumu Örneği |
Фыссæг | : | Fethi Güngör, |
Рауагъды бынат | : | İstanbul |
Рауадзæг | : | İstanbul Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü |
Рауагъды датæ | : | 2004 |
Том № | : | |
Фарсыты нымæц | : | 271 |
Номыр ISBN | : | |
Æвзаг | : | Türkçe |
Уæлвæйнæджы полкæ | : | DG.TZ.TR.000161 |
Темæ | : | |
Аннотаци | : | Batı Kafkasya’da yaşayan Adıge toplumunda Rus istilasıyla birlikte başlayan değişim süreci, Sovyetler döneminde planlı bir asimilasyona dönüşmüştür. Mamafih, “Sovyet adamı yaratma” projesi karşısında milli değerlerini koruyabilmek için kapalı bir topluma dönüşen Adıgeler, SSCB dağıldıktan sonra hızla milli değerlerine yönelmiştir. Akraba topluluklardan Adıgelerin milli değerlerinde SSCB’nin dağılmasından sonra gözlenen değişmeler gözlem, mülakat ve anket teknikleri ile yerinde tahlil edilmiş, tarihi süreç içinde sosyal bünyenin arz ettiği yapısal özellikler beş dönemde incelenmiştir. Kabardey, Adıgey, Çerkes, Şapsığya ve Mezdog bölgelerinde yaşayan 713.000 Adıge, örneklemde 573 denekle temsil edilmiş olup, araştırmada yapısal-fonksiyonel modelin uygunluğu esas alınmıştır. Çalışma evreninde İslam dinine mensubiyet % 90, Ahiret inancı % 79, Hz. Muhammed’i son peygamber kabul etme % 73, ateizmi benimseme % 0,1, domuz eti yeme % 14, Rus ile evlenme % 2, evlilik dışı ilişkiyi tasvip etme % 8, kendi geleceğini tayin talebi % 52, SSCB sonrasında değişimin en belirgin şekilde gerçekleştiği alan olarak milli değerlerin gösterilmesi % 51 oranında gözlenmiştir. Tüm bu bulgular, “Sovyet adamı yaratma” projesinin bölgede başarısız olduğunu şüphe götürmez bir şekilde ortaya koymaktadır. |
Сгæрст ныхас | : | , |
æрмæг | : | Tez |
фæлтæр | : | Tez/Doktora, |
Сфæлдыстады ном | : | SSCB Sonrası Dönemde Batı Kafkasya'da Sosyal Yapı ve Değişme - Adıge Toplumu Örneği |
Фыссæг | : | Fethi Güngör, |
Рауагъды бынат | : | İstanbul |
Рауадзæг | : | İstanbul Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü |
Рауагъды датæ | : | 2004 |
Том № | : | |
Фарсыты нымæц | : | 271 |
Номыр ISBN | : | |
Æвзаг | : | Türkçe |
Уæлвæйнæджы полкæ | : | DG.TZ.TR.000161 |
Темæ | : | |
Аннотаци | : | Batı Kafkasya’da yaşayan Adıge toplumunda Rus istilasıyla birlikte başlayan değişim süreci, Sovyetler döneminde planlı bir asimilasyona dönüşmüştür. Mamafih, “Sovyet adamı yaratma” projesi karşısında milli değerlerini koruyabilmek için kapalı bir topluma dönüşen Adıgeler, SSCB dağıldıktan sonra hızla milli değerlerine yönelmiştir. Akraba topluluklardan Adıgelerin milli değerlerinde SSCB’nin dağılmasından sonra gözlenen değişmeler gözlem, mülakat ve anket teknikleri ile yerinde tahlil edilmiş, tarihi süreç içinde sosyal bünyenin arz ettiği yapısal özellikler beş dönemde incelenmiştir. Kabardey, Adıgey, Çerkes, Şapsığya ve Mezdog bölgelerinde yaşayan 713.000 Adıge, örneklemde 573 denekle temsil edilmiş olup, araştırmada yapısal-fonksiyonel modelin uygunluğu esas alınmıştır. Çalışma evreninde İslam dinine mensubiyet % 90, Ahiret inancı % 79, Hz. Muhammed’i son peygamber kabul etme % 73, ateizmi benimseme % 0,1, domuz eti yeme % 14, Rus ile evlenme % 2, evlilik dışı ilişkiyi tasvip etme % 8, kendi geleceğini tayin talebi % 52, SSCB sonrasında değişimin en belirgin şekilde gerçekleştiği alan olarak milli değerlerin gösterilmesi % 51 oranında gözlenmiştir. Tüm bu bulgular, “Sovyet adamı yaratma” projesinin bölgede başarısız olduğunu şüphe götürmez bir şekilde ortaya koymaktadır. |
Сгæрст ныхас | : | , |