Материал | : | Tez |
IЫхьэ | : | Tez/Yüksek Lisans, |
Тхыгъэм и ЦIэр | : | Antik Anadolu Madenciliği |
ТхакIуэ | : | Gökhan Çatal, |
Щытырадзар | : | Konya |
ТедзапIэ | : | Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü |
Щытырадза Зэман | : | 2009 |
Волумэ Номыр | : | |
НапэкIуэцI бжыгъэ | : | 153 |
ISBN Номыр | : | |
Бзэ | : | Türkçe |
ТелъхьэпIэ Номыр | : | DG.TZ.TR.000138 |
Зытеухуар | : | |
Даущ | : | Antik Çağ ekonomisini oluşturan en önemli unsurların başında yer alan madenleri; Antik Çağ öncesi dönemlerden alarak Antik Çağ yazılı kaynakları ile arkeolojik buluntularına kadar getirdiğimiz bu çalışmada (bilgilerin yetersiz olmasına rağmen) madenlerin çıkış yerleri ve kullanımları konusu tarihsel sürecinde irdelenmiştir. Buna binaen çalışmamızda, öncelikle Antik Çağda yoğun olarak kullanılmış maden elementleri (altın, bakır, demir, gümüş, kalay, kurşun) esas noktamızı teşkil etmiştir. Az miktarda kullanılan diğer elementlere ise ek olarak değinilmiştir. Bundan sonra madenciliğin ve madeni eserlerin yapım teknikleri ile gelişim süreci araştırılmıştır. Anadolu madenciliğinin Neolitik, Kalkolitik ve Tunç çağlarına toplu bir bakış atıldıktan sonra özellikle Tunç Çağında yerini alan Asur Ticaret Kolonileri Çağı başta olmak üzere Anadolu ve Mezopotamya arasındaki maden ve madencilik ilişkileri sorgulanmıştır. Daha sonra Antik Anadolu kültürüne etki ettiğini düşündüğümüz kültürler incelenmiştir. Ardı sıra sikke metali kaynakları ile darp tekniklerinin bizi maden kaynaklarına ve madencilik kültürüne götüreceği düşünülerek sikkeye değinilmiştir. Antik Yunan ve Roma kültürleri birbirlerine ayna olmuştu. Maden ocaklarında çalıştırılan insanlar Anadolu, Yunanistan ve diğer bölgelerde hep aynıydı. Bunun için konumuza madeni çıkaran insanlar yani madenci köleler de tanrıları Hephaistos’la birlikte dahil edilmiştir. Bunu yanında sanatsal incelemesine girmeden Antik Çağ maden sanatına bir bakış atılarak madencilerin tanrısı Hephaistos’a değinilmiştir. Antik Anadolu madenciliğine girdiğimizde ise Urartu, Frigya ve Lidya maden ve madencilik kültürleri araştırılmış ardından madenciliğin yoğun olarak yapıldığı Antik Anadolu bölgeleri incelenerek araştırmaya son verilmiştir. |
Псалъэ Нэхъыщхьэхэр | : | , |
Материал | : | Tez |
IЫхьэ | : | Tez/Yüksek Lisans, |
Тхыгъэм и ЦIэр | : | Antik Anadolu Madenciliği |
ТхакIуэ | : | Gökhan Çatal, |
Щытырадзар | : | Konya |
ТедзапIэ | : | Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü |
Щытырадза Зэман | : | 2009 |
Волумэ Номыр | : | |
НапэкIуэцI бжыгъэ | : | 153 |
ISBN Номыр | : | |
Бзэ | : | Türkçe |
ТелъхьэпIэ Номыр | : | DG.TZ.TR.000138 |
Зытеухуар | : | |
Даущ | : | Antik Çağ ekonomisini oluşturan en önemli unsurların başında yer alan madenleri; Antik Çağ öncesi dönemlerden alarak Antik Çağ yazılı kaynakları ile arkeolojik buluntularına kadar getirdiğimiz bu çalışmada (bilgilerin yetersiz olmasına rağmen) madenlerin çıkış yerleri ve kullanımları konusu tarihsel sürecinde irdelenmiştir. Buna binaen çalışmamızda, öncelikle Antik Çağda yoğun olarak kullanılmış maden elementleri (altın, bakır, demir, gümüş, kalay, kurşun) esas noktamızı teşkil etmiştir. Az miktarda kullanılan diğer elementlere ise ek olarak değinilmiştir. Bundan sonra madenciliğin ve madeni eserlerin yapım teknikleri ile gelişim süreci araştırılmıştır. Anadolu madenciliğinin Neolitik, Kalkolitik ve Tunç çağlarına toplu bir bakış atıldıktan sonra özellikle Tunç Çağında yerini alan Asur Ticaret Kolonileri Çağı başta olmak üzere Anadolu ve Mezopotamya arasındaki maden ve madencilik ilişkileri sorgulanmıştır. Daha sonra Antik Anadolu kültürüne etki ettiğini düşündüğümüz kültürler incelenmiştir. Ardı sıra sikke metali kaynakları ile darp tekniklerinin bizi maden kaynaklarına ve madencilik kültürüne götüreceği düşünülerek sikkeye değinilmiştir. Antik Yunan ve Roma kültürleri birbirlerine ayna olmuştu. Maden ocaklarında çalıştırılan insanlar Anadolu, Yunanistan ve diğer bölgelerde hep aynıydı. Bunun için konumuza madeni çıkaran insanlar yani madenci köleler de tanrıları Hephaistos’la birlikte dahil edilmiştir. Bunu yanında sanatsal incelemesine girmeden Antik Çağ maden sanatına bir bakış atılarak madencilerin tanrısı Hephaistos’a değinilmiştir. Antik Anadolu madenciliğine girdiğimizde ise Urartu, Frigya ve Lidya maden ve madencilik kültürleri araştırılmış ardından madenciliğin yoğun olarak yapıldığı Antik Anadolu bölgeleri incelenerek araştırmaya son verilmiştir. |
Псалъэ Нэхъыщхьэхэр | : | , |