Аматериал | : | Tez |
Акатегориа | : | Tez/Yüksek Lisans, |
Ахьӡ | : | George Bernard Shaw'un Silahlar ve Kahraman, Candida, Hiç Belli Olmaz ve İnsan, Üstün İnsan Oyunlarında "Eski" ve "Yeni" Çatışması |
Ашәҟәыҩҩы | : | Suzidilara Emriye Çerkes, |
Аҭыжьымҭа | : | Ankara |
Аҭыжьҩы | : | Ankara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü |
Апубликациатә аамҭа | : | 2008 |
Атом ахыҧхьаӡара | : | |
Адаҟьақәа рхыҧхьаӡара | : | 116 |
Адырратә номер | : | |
Абызшәа | : | Türkçe |
Абларҭа аномер | : | DG.TZ.TR.000060 |
Атема | : | |
Ахҩылаанҵа | : | Bu çalışma, 19. yüzyıldan 20. yüzyıla geçiş döneminde yaşayan George Bernard Shaw’un Silahlar ve Kahraman, Candida, Hiç Belli Olmaz ve İnsan, Üstün İnsan oyunlarını, dönemin gerçeklerinden yola çıkarak ‘eski’ ve ‘yeni’ çatışması bağlamında incelemeyi amaçlamaktadır. ‘Eski’den topluma empoze edilen gelenekselleşmiş değerler kastedilirken, bu değerlerin neden olduğu çelişki ve aldanışlara Bernard Shaw’un oyunları aracılığıyla verdiği tepki, alışılagelmiş dışı, akılcı ve gerçekçi yaklaşımı ‘yeni’ olarak değerlendirilmiştir. Çalışmada, gelenekselleşmiş değerlere karşı özgün fikirlerin ortaya çıkardığı çatışma unsurları saptanmış ve bu unsurların incelenen oyunlarda hangi bağlamda kullanıldığı ve ne gibi işlevlere sahip olduğu tarihsel yaklaşım yoluyla irdelenmiştir. |
Ахадаратә ажәа | : | , |
Аматериал | : | Tez |
Акатегориа | : | Tez/Yüksek Lisans, |
Ахьӡ | : | George Bernard Shaw'un Silahlar ve Kahraman, Candida, Hiç Belli Olmaz ve İnsan, Üstün İnsan Oyunlarında "Eski" ve "Yeni" Çatışması |
Ашәҟәыҩҩы | : | Suzidilara Emriye Çerkes, |
Аҭыжьымҭа | : | Ankara |
Аҭыжьҩы | : | Ankara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü |
Апубликациатә аамҭа | : | 2008 |
Атом ахыҧхьаӡара | : | |
Адаҟьақәа рхыҧхьаӡара | : | 116 |
Адырратә номер | : | |
Абызшәа | : | Türkçe |
Абларҭа аномер | : | DG.TZ.TR.000060 |
Атема | : | |
Ахҩылаанҵа | : | Bu çalışma, 19. yüzyıldan 20. yüzyıla geçiş döneminde yaşayan George Bernard Shaw’un Silahlar ve Kahraman, Candida, Hiç Belli Olmaz ve İnsan, Üstün İnsan oyunlarını, dönemin gerçeklerinden yola çıkarak ‘eski’ ve ‘yeni’ çatışması bağlamında incelemeyi amaçlamaktadır. ‘Eski’den topluma empoze edilen gelenekselleşmiş değerler kastedilirken, bu değerlerin neden olduğu çelişki ve aldanışlara Bernard Shaw’un oyunları aracılığıyla verdiği tepki, alışılagelmiş dışı, akılcı ve gerçekçi yaklaşımı ‘yeni’ olarak değerlendirilmiştir. Çalışmada, gelenekselleşmiş değerlere karşı özgün fikirlerin ortaya çıkardığı çatışma unsurları saptanmış ve bu unsurların incelenen oyunlarda hangi bağlamda kullanıldığı ve ne gibi işlevlere sahip olduğu tarihsel yaklaşım yoluyla irdelenmiştir. |
Ахадаратә ажәа | : | , |