Аматериал | : | Kitap |
Акатегориа | : | Din, |
Ахьӡ | : | Ademoğlunun İlk Mezhebi |
Ашәҟәыҩҩы | : | Cevdet Said, |
Аҭыжьымҭа | : | |
Аҭыжьҩы | : | Pınar Yayınları |
Апубликациатә аамҭа | : | 2014 |
Атом ахыҧхьаӡара | : | |
Адаҟьақәа рхыҧхьаӡара | : | 119 |
Адырратә номер | : | 978-975-352-085-0 |
Абызшәа | : | Türkçe |
Абларҭа аномер | : | TR.KT.02355 |
Атема | : | Ademoğlunun İlk Mezhebi |
Ахҩылаанҵа | : | Yaşar KutluayCevdet Said, Müslüman dünyanın karşılaştığı sorunları öncelikle teorik olarak ele alıp irdelemenin gerekli olduğunu düşünmektedir. İslâmî ve insani sorunların çözümü konusunda örnek bir model olması düşüncesi ile altmışlı yılların sonundan bu yana Hz. Adem’in oğlu Habil’in mezhebini kendine araştırma konusu olarak seçen Cevdet Said, onların öykülerinde kendisini çekenin ne olduğunu açıklarken insanlar arası ilişkilerde gözetilmesi gereken sınırların burada olmasını anar öncelikle. Said’in, 1966’da kaleme aldığı Ademoğlunun İlk Mezhebi kitabı şiddeti anlamaya dönük olarak biri minimalist diğeri de daha geniş ve kapsamlı ihlal ve ihmal olarak şiddet olmak üzere iki anlayışı bir arada sunmaktadır. Bu olguyu gündelik varyantlarıyla birlikte salt toplumsal kökenli ve/veya kişilerarası şiddet biçiminde kavramayıp savaş, silahlı mücadele, terör eylemleri gibi şiddetin siyasî gerekçelerini de tahlillerine dâhil eder. Şiddeti geniş kapsamlı bir tahlile tabi tutan bu yaklaşım tarzı şiddetin bir sarmal gibi |
Ахадаратә ажәа | : | Din, Ademoğlu, Cevdet Said, |
Аматериал | : | Kitap |
Акатегориа | : | Din, |
Ахьӡ | : | Ademoğlunun İlk Mezhebi |
Ашәҟәыҩҩы | : | Cevdet Said, |
Аҭыжьымҭа | : | |
Аҭыжьҩы | : | Pınar Yayınları |
Апубликациатә аамҭа | : | 2014 |
Атом ахыҧхьаӡара | : | |
Адаҟьақәа рхыҧхьаӡара | : | 119 |
Адырратә номер | : | 978-975-352-085-0 |
Абызшәа | : | Türkçe |
Абларҭа аномер | : | TR.KT.02355 |
Атема | : | Ademoğlunun İlk Mezhebi |
Ахҩылаанҵа | : | Yaşar KutluayCevdet Said, Müslüman dünyanın karşılaştığı sorunları öncelikle teorik olarak ele alıp irdelemenin gerekli olduğunu düşünmektedir. İslâmî ve insani sorunların çözümü konusunda örnek bir model olması düşüncesi ile altmışlı yılların sonundan bu yana Hz. Adem’in oğlu Habil’in mezhebini kendine araştırma konusu olarak seçen Cevdet Said, onların öykülerinde kendisini çekenin ne olduğunu açıklarken insanlar arası ilişkilerde gözetilmesi gereken sınırların burada olmasını anar öncelikle. Said’in, 1966’da kaleme aldığı Ademoğlunun İlk Mezhebi kitabı şiddeti anlamaya dönük olarak biri minimalist diğeri de daha geniş ve kapsamlı ihlal ve ihmal olarak şiddet olmak üzere iki anlayışı bir arada sunmaktadır. Bu olguyu gündelik varyantlarıyla birlikte salt toplumsal kökenli ve/veya kişilerarası şiddet biçiminde kavramayıp savaş, silahlı mücadele, terör eylemleri gibi şiddetin siyasî gerekçelerini de tahlillerine dâhil eder. Şiddeti geniş kapsamlı bir tahlile tabi tutan bu yaklaşım tarzı şiddetin bir sarmal gibi |
Ахадаратә ажәа | : | Din, Ademoğlu, Cevdet Said, |