Аматериал | : | Kitap |
Акатегориа | : | Siyaset, |
Ахьӡ | : | Anadilde Eğitim Ve Azınlık Hakları |
Ашәҟәыҩҩы | : | Ali İhsan Aksamaz, Turabi Saltık, Şükrü Güvenç, Eyyüp Demir, Kemal Kök, |
Аҭыжьымҭа | : | |
Аҭыжьҩы | : | Sorun Yayınları |
Апубликациатә аамҭа | : | 2005 |
Атом ахыҧхьаӡара | : | |
Адаҟьақәа рхыҧхьаӡара | : | 144 |
Адырратә номер | : | 975-431-141-2 |
Абызшәа | : | Türkçe |
Абларҭа аномер | : | TR.KT.02139 |
Атема | : | Anadilde Eğitim Ve Azınlık Hakları |
Ахҩылаанҵа | : | Anadilde eğitim, azınlık hakları, kültürel haklar, etnisite sorunları toplumda yaygın biçimde tartışılmaktadır. Konu "ulusal sorun" çerçevesinde tartışılırken, etnisite ve "kültürel haklar" sorunsalı öne çıkarılmaktadır. Oysa konunun tartışılması ve çözüm yöntemi üretilmesi siyasidir. Özgür ve demokratik bir ortamda tartışılmayan bu önemli konu, bir yandan gerici, tutucu ve tepkici kesimin kuşatmasında özünden saptırılırken, diğer yandan konuyu sloganik söyleme indirgeyen kesimlerde çıkmaktadır. Resmi tarih anlayışı ile resmi ideolojilerin kuşatmasını aşmaya aday çalışmalar da henüz kitlerin sahiplenmesinden uzaktır. Sosyolojik emekçi halk ve sosyal sınıf gerçekliğini inkâr, imha ve asimile anlayışına dayanan etkiler "sol"un bu konudaki politikasızlığında da görülmektedir. Elinizdeki kitap, Laz, Kürt, Çerkes, Türk, vb. halkların tarih ve kültürlerine sahiplenirken talep ve ihtiyaçlarının neler olduğunu tartışmaya açıyor. Sorun özünde bütün emekçi halkların siyasal-sosyal kurtuluşu mücadelesinde düğümlenmektedir. Halkların tarih ve kültürleri konusunda çeşitli etkinlikleriyle tanınan yazarların farklı konum ve perspektiflerde kaleme aldıkları yazılardan oluşan, bu konular üzerindeki bilim ve akıldışı yaklaşımları eleştirel katkılarla aşmayı deneyen niteliklere sahiptir. Ayrıca anılan konuları eleştirel katkıya sunarken bilimsel yönü |
Ахадаратә ажәа | : | Azınlıklar, Anadilde Eğitim, Ali İhsan Aksamaz, Turabi Saltık, Şükrü Güvenç, Eyyüp Demir, Kemal Kök, Azınlık Hakları, |
Аматериал | : | Kitap |
Акатегориа | : | Siyaset, |
Ахьӡ | : | Anadilde Eğitim Ve Azınlık Hakları |
Ашәҟәыҩҩы | : | Ali İhsan Aksamaz, Turabi Saltık, Şükrü Güvenç, Eyyüp Demir, Kemal Kök, |
Аҭыжьымҭа | : | |
Аҭыжьҩы | : | Sorun Yayınları |
Апубликациатә аамҭа | : | 2005 |
Атом ахыҧхьаӡара | : | |
Адаҟьақәа рхыҧхьаӡара | : | 144 |
Адырратә номер | : | 975-431-141-2 |
Абызшәа | : | Türkçe |
Абларҭа аномер | : | TR.KT.02139 |
Атема | : | Anadilde Eğitim Ve Azınlık Hakları |
Ахҩылаанҵа | : | Anadilde eğitim, azınlık hakları, kültürel haklar, etnisite sorunları toplumda yaygın biçimde tartışılmaktadır. Konu "ulusal sorun" çerçevesinde tartışılırken, etnisite ve "kültürel haklar" sorunsalı öne çıkarılmaktadır. Oysa konunun tartışılması ve çözüm yöntemi üretilmesi siyasidir. Özgür ve demokratik bir ortamda tartışılmayan bu önemli konu, bir yandan gerici, tutucu ve tepkici kesimin kuşatmasında özünden saptırılırken, diğer yandan konuyu sloganik söyleme indirgeyen kesimlerde çıkmaktadır. Resmi tarih anlayışı ile resmi ideolojilerin kuşatmasını aşmaya aday çalışmalar da henüz kitlerin sahiplenmesinden uzaktır. Sosyolojik emekçi halk ve sosyal sınıf gerçekliğini inkâr, imha ve asimile anlayışına dayanan etkiler "sol"un bu konudaki politikasızlığında da görülmektedir. Elinizdeki kitap, Laz, Kürt, Çerkes, Türk, vb. halkların tarih ve kültürlerine sahiplenirken talep ve ihtiyaçlarının neler olduğunu tartışmaya açıyor. Sorun özünde bütün emekçi halkların siyasal-sosyal kurtuluşu mücadelesinde düğümlenmektedir. Halkların tarih ve kültürleri konusunda çeşitli etkinlikleriyle tanınan yazarların farklı konum ve perspektiflerde kaleme aldıkları yazılardan oluşan, bu konular üzerindeki bilim ve akıldışı yaklaşımları eleştirel katkılarla aşmayı deneyen niteliklere sahiptir. Ayrıca anılan konuları eleştirel katkıya sunarken bilimsel yönü |
Ахадаратә ажәа | : | Azınlıklar, Anadilde Eğitim, Ali İhsan Aksamaz, Turabi Saltık, Şükrü Güvenç, Eyyüp Demir, Kemal Kök, Azınlık Hakları, |