Materyal | : | Tez |
Kategori | : | Tez/Yüksek Lisans, |
Eser Adı | : | Tanzimat'tan Cumhuriyet'e Aydınlık Bir Yüz: Abdulhak Hamit Tarhan |
Yazar | : | Aynur Demircan, |
Basım Yeri | : | Ankara |
Yayıncı | : | Bilkent Üniversitesi Ekonomi ve Sosyal Bilimler Enstitüsü |
Yayın Tarihi | : | 2003 |
Cilt No | : | |
Sayfa Sayısı | : | 137 |
ISBN Numarası | : | |
Dil | : | Türkçe |
Yer Numarası | : | DG.TZ.TR.000014 |
Konusu | : | |
Açıklama | : | Abdülhak Hâmit Tarhan (1852-1937), Türk edebiyatında, şiir ve tiyatro alanlarında verdiği eserlerle hacimli denebilecek bir külliyatın sahibidir. Şair/yazarın,Tanzimat döneminden başlayarak, İstibdat, Meşrutiyet ve Cumhuriyet’in ilânına kadar geçen süre içerisinde, “medeniyet projesi” dahilindeki çalışmalara destek verdiği ve yenileşme hareketlerini desteklediği, eserleri incelendiğinde ortaya çıkan bir sonuçtur. Abdülhak Hâmit Tarhan’la ilgili araştırma ve inceleme yapan akademisyenlerin ve edebiyat bilimcilerin, üzerinde birleştikleri bir diğer konu ise, yazarın “kadın sorunu”na titizlikle eğilmiş olduğudur. Gündüz Akıncı, “bizim ilk feminist yazarımız Tarhan’dır” iddiasında bulunmasına rağmen, yazarın bu yönüne ilişkin ayrıntılı bir çalışma yapılmadığı, dikkat çekicidir. Bu tez çalışması çerçevesinde, Abdülhak Hâmit Tarhan’ın tiyatro oyunları, şiirleri, hatıraları ve mektuplarından da yararlanılarak, kadın sorununa bakış açısı ve önerdiği çözümler, Osmanlı-Türk kadın hareketine katkıları ortaya konulmaya çalışılmıştır. |
Anahtar Kelime | : | Tiyatro, Şiir, Feminizm, Modernizm, |
Materyal | : | Tez |
Kategori | : | Tez/Yüksek Lisans, |
Eser Adı | : | Tanzimat'tan Cumhuriyet'e Aydınlık Bir Yüz: Abdulhak Hamit Tarhan |
Yazar | : | Aynur Demircan, |
Basım Yeri | : | Ankara |
Yayıncı | : | Bilkent Üniversitesi Ekonomi ve Sosyal Bilimler Enstitüsü |
Yayın Tarihi | : | 2003 |
Cilt No | : | |
Sayfa Sayısı | : | 137 |
ISBN Numarası | : | |
Dil | : | Türkçe |
Yer Numarası | : | DG.TZ.TR.000014 |
Konusu | : | |
Açıklama | : | Abdülhak Hâmit Tarhan (1852-1937), Türk edebiyatında, şiir ve tiyatro alanlarında verdiği eserlerle hacimli denebilecek bir külliyatın sahibidir. Şair/yazarın,Tanzimat döneminden başlayarak, İstibdat, Meşrutiyet ve Cumhuriyet’in ilânına kadar geçen süre içerisinde, “medeniyet projesi” dahilindeki çalışmalara destek verdiği ve yenileşme hareketlerini desteklediği, eserleri incelendiğinde ortaya çıkan bir sonuçtur. Abdülhak Hâmit Tarhan’la ilgili araştırma ve inceleme yapan akademisyenlerin ve edebiyat bilimcilerin, üzerinde birleştikleri bir diğer konu ise, yazarın “kadın sorunu”na titizlikle eğilmiş olduğudur. Gündüz Akıncı, “bizim ilk feminist yazarımız Tarhan’dır” iddiasında bulunmasına rağmen, yazarın bu yönüne ilişkin ayrıntılı bir çalışma yapılmadığı, dikkat çekicidir. Bu tez çalışması çerçevesinde, Abdülhak Hâmit Tarhan’ın tiyatro oyunları, şiirleri, hatıraları ve mektuplarından da yararlanılarak, kadın sorununa bakış açısı ve önerdiği çözümler, Osmanlı-Türk kadın hareketine katkıları ortaya konulmaya çalışılmıştır. |
Anahtar Kelime | : | Tiyatro, Şiir, Feminizm, Modernizm, |